Stepping!

Idag tog jag min försts steppingklass. Det är då inte att man steppar utan man gör en rytm genom att stampa/slå sig på bröstet och benen. Det låter inte så mysigt kanske och de va de inte när man kolla på benet nu på kvällen så sitter små fina blåmärken efter handen. Man kände att det brännde på benet när jag dansade men det var bara att köra på då och inte tänka så mycket på det. Men stepping i sig tyckte jag var roligt. Det var ganska svårt men när man väl kom in i det gick det lite av sig själv för det är trots allt en själv som gör musiken. Det var dock lite tråkigt med den dansen att man inte har någon musik. Jag kommer nog iallafall köra några fler av hans klasser.

Lite senare på kvällen tog jag en hiphopklass som va för de som har dansat i 2-5 år men det var ett skämt. Först kom läraren 10 min sent och när han väl kom starta han musik sen sprang han iväg igen. När det hade gått en 18 min starta klassen men lite breaking/popping uppvärming det va lite kul. Sen när vi skulle börja med själva koreografin blev det bara friskis och svettis pumpande. Det var lite synd.

Well well nu äre snart läggdax. Det är bara att ladda om för imorgon äre alla hjärtans dag och a man got to do what a man got to do, har mima planer!



Haha, vad kul med "steppning"! :D
Allt bra med dig annars? :)

Svar: Jaa det var askul!:) jadå det är fint här borta börjar bli lite varmare nu också !:)
Martin

2013-02-14 // 22:29:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback